I.
Informácie o internetovom výdaji
v zmysle z. č. 362/2011 Z. z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vyhl. Ministerstva zdravotníctva SR č. 21/2012 Z. z. ktorou sa ustanovujú podrobnosti o internetovom výdaji liekov a zdravotníckych pomôcok,
o spôsobe zverejnenia informácie o internetovom výdaji, o spôsobe balenia zásielky a jej preprave a o spôsobe reklamácie
Prevádzkovateľ internetového výdaja:
Albinus s.r.o.
sídlo : E. Belluša 6936/12, 921 01 Piešťany
IČO : 51 433 257
DIČ : 2120728588
IČ DPH : SK2120728588
spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, odd. Sro, vl. č. 41879/T
číslo povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti : TA/08222/2018/OZHF-2
kód PZS : P59110160301
právna forma : spoločnosť s ručením obmedzeným
štatutárny orgán : Mgr. Danica Albiniová
Martin Albini
konatelia – v mene spoločnosti koná konateľ samostatne
odborný zástupca : Mgr. Danica Albiniová
Miesto výkonu internetového výdaja :
Lekáreň PRI VÁHU, E. Belluša 6936/12, 921 01 Piešťany, tel. : +421 905 212 687
e- mail : eshop@lekarenprivahu.sk
Zodpovedná osoba za farmakovigilanciu (za kvalitu a bezpečnosť liekov a zdravotníckych pomôcok, prijatie oznámenia o nežiadúcich účinkoch alebo nehôd, príhod alebo zlyhaní zdravotníckych pomôcok, ktoré sú predmetom internetového výdaja) :
Mgr. Danica Albiniová
e-mail : eshop@lekarenprivahu.sk
tel.: +421 905 212 687
Poskytovanie informácií :
PO-Pi 9.00-11:00
Prevádzkareň poskytujúca odborné rady k zakúpeným liečivám a zdravotníckym pomôckam :
Lekáreň PRI VÁHU, E. Belluša 6936/12, 921 01 Piešťany,
tel.: +421 905 212 687
e- mail : eshop@lekarenprivahu.sk
Spoločnosť ALBINUS s.r.o. so sídlom : E. Belluša 6936/12, 921 01 Piešťany, IČO : 51 433 257, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Trnava, odd. Sro, vložka č. 41879/T, prevádzkuje verejnú lekáreň a zabezpečuje internetový výdaj liekov a zdravotníckych pomôcok v priestoroch svojej prevádzkarne na adrese Lekáreň PRI VÁHU, E. Belluša 6936/12, 921 01 Piešťany a na webovej stránke www.lekarenprivahu.sk.
Sortiment liekov a zdravotníckych pomôcok, ktorý je predmetom internetového výdaja spolu s uvedením kódu Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv, názvu lieku alebo zdravotníckej pomôcky, liekovej formy, množstva liečiva v jednej dávke, pokiaľ ide o liek, veľkosti balenia lieku alebo zdravotníckej pomôcky a ceny liekov a zdravotníckych pomôcok je zverejnený a pravidelne aktualizovaný na webovej stránke internetovej lekárne www.lekarenprivahu.sk. Prevádzkovateľ internetovej lekárne pravidelne aktualizuje ponuku liekov a zdravotníckych pomôcok ako aj ich cenu v závislosti od skladových zásob a cenotvorby a platných predpisov Ministerstva zdravotníctva SR.
Právoplatné rozhodnutie o vydaní povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni spolu s odkazom na webové sídlo Národného centra zdravotníckych informácií je zverejnené na webovej stránke www.lekarenprivahu.sk v časti „Obchodné podmienky a informácie pre spotrebiteľa“. V tejto sekcii je možné rovnako nájsť informácie týkajúce sa umiestnenia prevádzkarne ako aj kontaktov, ktoré môže spotrebiteľ osloviť ohľadom konzultácie týkajúcej sa kvality a bezpečnosti, oznámenia výskytu nežiaducich účinkov liekov alebo nehôd, príhod alebo zlyhaní zdravotníckych pomôcok, ktoré sú predmetom internetového výdaja. V tejto sekcii sú tiež zverejnené obchodné podmienky a dodacie podmienky v rozsahu uvedenom nižšie v tomto dokumente v časti II. Informácie pre spotrebiteľa.
II.
Informácie pre spotrebiteľa
poskytnuté kupujúcemu v zmysle § 3 ods. 1 a 2 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Odoslaním a akceptáciou online objednávky vzniká medzi predávajúcim a spotrebiteľom (ďalej ako „spotrebiteľ“) kúpna zmluva na dobu určitú, ktorá sa končí okamihom dodania tovaru a zaplatenia kúpnej ceny (ďalej ako „zmluva“).
Tovar:
Hlavné vlastnosti tovaru, ktorý si spotrebiteľ objednal sú uvedené na našej stránke www.lekarenprivahu.sk pri každom konkrétnom tovare, rovnako sú vždy uvedené aj v priložených príbalových letákoch tovaru, ktorý si spotrebiteľ objednal.
Predávajúci:
Predávajúcim je spoločnosť ALBINUS s.r.o. so sídlom: E. Belluša 6936/12? 921 01 Piešťany, IČO: 51 433 257. Predávajúci prevádzkuje verejnú lekáreň PRI VÁHU s miestom prevádzky nachádzajúcej sa na adrese: E. Belluša 6936/12, 921 01 Piešťany (ďalej ako „kamenná lekáreň“).
Kontakt na predávajúceho: tel.: +421 905 212 687, e-mail: eshop@lekarenprivahu.sk
Cena tovaru a ostatných poplatkov a platobné podmienky:
Ceny tovarov vrátane dane z pridanej hodnoty sú uvedené na našej stránke www.lekarenprivahu.sk pri každom konkrétnom tovare. Okrem ceny tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty je spotrebiteľ povinný zaplatiť predávajúcemu nasledujúce náklady, resp. poplatky (podľa vlastného výberu spôsobu doručenia a platby za tovar):
Náklady za doručenie tovaru – poštovné (vrátane DPH):
Náklady súvisiace so zaplatením tovaru (vrátane DPH):
· Dobierka Slovak Parcel Service 2,40 €
· Bezhotovostne – bankovým prevodom prostredníctvom bankových tlačidiel ČSOB online platba, zadarmo (Predávajúci si od spotrebiteľa neúčtuje v súvislosti s týmto spôsobom platby žiadny poplatok, to však nevylučuje, že spotrebiteľ je povinný svojej banke zaplatiť poplatok v zmysle jej cenníka, resp. svojho balíka služieb)
· Bezhotovostne - online platobnou kartou: VISA, VISA Electron, MasterCard, MasterCard Electronic): zadarmo (Predávajúci si od spotrebiteľa neúčtuje v súvislosti s týmto spôsobom platby žiadny poplatok, to však nevylučuje, že spotrebiteľ je povinný svojej banke zaplatiť poplatok v zmysle jej cenníka, resp. svojho balíka služieb)
Zaplatenie kúpnej ceny/platobné podmienky:
Spotrebiteľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu tovaru jedným z nasledujúcich spôsobov:
Doručenie tovaru:
Objednaný tovar bude odovzdaný spotrebiteľovi spôsobom, ktorý si spotrebiteľ vybral, a to odoslaním (poštou alebo zmluvným kuriérom) alebo si ho spotrebiteľ vyzdvihne osobne v kamennej lekárni.
Lehota na doručenie tovaru sa odvíja aj od toho, kedy je objednávka doručená predávajúcemu, a tiež v prípadoch platby kúpnej ceny bezhotovostne, od zaplatenia kúpnej ceny.
Dodacia lehota kuriéra (Slovak Parcel Service) je jeden pracovný deň odo dňa odovzdania zásielky na odoslanie pre spotrebiteľa.
Reklamácie a sťažnosti:
Spotrebiteľ je oprávnený podať reklamáciu alebo sťažnosť:
Spotrebiteľ pri uplatňovaní reklamácie je povinný presne popísať vadu a spôsob akým sa vada prejavuje a v prípade odoslania poštou zásielku zreteľne označí názvom „REKLAMÁCIA“. Spotrebiteľ uplatňujúci reklamáciu uvedie kontaktnú adresu (adresa, telefónne číslo, e - mail), na ktorú bude predávajúcim vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nenesie zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie doručiť.
Predávajúci pri prevzatí reklamovaného tovaru poučí spotrebiteľa o jeho právach. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv si uplatňuje, predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Lehota pre určenie spôsobu vybavenia reklamácie a pre vybavenie reklamácie začne plynúť dňom faktického doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu, t. j. spoločnosti ALBINUS s.r.o. na adresu uvedené vyššie.
Odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu pri doplnkovom sortimente (nevzťahuje sa na lieky a zdravotnícke pomôcky, pre ktoré sa uplatní Vyhláška Ministerstva zdravotníctva č. 21/2012 Z. z.):
Vrátenie liekov a zdravotníckych pomôcok
Spotrebiteľ môže vrátiť LIEK, ak zásielka obsahuje:
Spotrebiteľ môže vrátiť ZDRAVOTNÍCKU POMÔCKU, ak zásielka obsahuje:
Lieky a zdravotnícke pomôcky je možné vrátiť výlučne z dôvodov uvedených vyššie do siedmich (7) dní od ich prevzatia spotrebiteľom s tým, a to nasledovným spôsobom:
Vrátené lieky, resp. zdravotnícke pomôcky musia byť s kompletným príslušenstvom, návodom, resp. písomnou informáciou, záručným listom a kópiou dokladu o kúpe.
Ak ide o liek/zdravotnícku pomôcku vrátenú spotrebiteľom z dôvodov uvedených vyššie, predávajúci je povinný prevziať vrátený liek alebo zdravotnícku pomôcku a vrátiť kupujúcemu najneskôr v lehote štrnástich (14) dní odo dňa vrátenia lieku/zdravotníckej pomôcky kúpnu cenu, ktorú spotrebiteľ uhradil za tovar vrátane nákladov na doručenie zásielky.
Ak sa nejedná o vrátenie lieku/zdravotníckej pomôcky spotrebiteľom z vyššie uvedených dôvodov (t. j. § 6 ods. 1 a 2 vyhlášky Ministerstva zdravotníctva SR č. 21/2012 Z. z.); je predávajúci povinný o tom informovať spotrebiteľa a vrátiť mu jeho tovar. Ak bolo vrátenie lieku/zdravotníckej pomôcky uskutočnené z dôvodov uvedených vyššie, vrátenie lieku/zdravotníckej pomôcky sa považuje za odstúpenie od zmluvy vo vzťahu k vrátenému lieku/ zdravotníckej pomôcke.
Všeobecná zodpovednosť predávajúceho za vady:
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov môže spotrebiteľ svoje práva a nároky voči predávajúcemu uplatniť aj cestou alternatívneho riešenia sporu subjektom alternatívneho riešenia sporov. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa tohto zákona, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013), spotrebiteľ môže akékoľvek svoje práva a nároky voči predávajúcemu uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj nároky predávajúceho voči spotrebiteľovi môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy.
Spotrebiteľ alebo predávajúci môžu uplatniť svoje práva a nároky prostredníctvom platformy riešenia on-line sporov podaním sťažnosti na stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
V prípade akýchkoľvek problémov kontaktujte predávajúceho na email: eshop@lekarenprivahu.sk